CATATKAN MESEJ DI SINI

Monday, May 25, 2009

Mustaqim Bin Ismail


Sila gunakan ruangan ini untuk melaporkan apa sahaja aktiviti praktikum anda termasuk soal-jawab dengan saya. Setiap kali anda melawati blog ini,sila buat catatan yang mungkin berguna sebagai catatan Buku Log nanti. Penilaian praktikum juga termasuk sejauhmanakah anda memberi laporan kepada saya dalam laman blog ini. Anda disyorkan menulis sebanyak mungkin catatan dan tiada halangan sekiranya anda menulis di sini setiap hari. Contohnya pengalaman melapor diri di hari pertama praktikum .Jika anda mempunyai gambar semasa praktikum, sila emailkan kepada saya untuk dikongsi bersama dengan rakan yang lain.Sila buat catatan dengan click 'comments'.

26 comments:

n said...

01/06/2009

assalamualaikum prof...

saya daftar diri di tempat organisasi pada pkul 0830 iaitu masa masuk office itu..penyelia memberi buku profile syarikat. syarikat itu adalah SENTOSA JAYA DEVELOPMENT SDN.BHD dibawah SENTOSA GROUP OF COMPANIES..syarikat itu memulakan operasinya pada 28/11/1995 dimana Dato' Razali Daud sebagai bos besar syarikat itu. SENTOSA JAYA DEV. SDN.BHD merupakan syarikat pengurusan hartanah dan pembinaan bangunan. terletak di LOT 345,SEKSYEN 27,JALAN PENGKALAN CHEPA.15400,KOTA BHARU,KELANTAN.

itu sahaja yang saya dapat input untuk hari ini..
sekian...

mustaqim said...

04/06/09

hari ini menyemak dan mengumpul data dan dokumen tentang perumahan taman sri sentosa mukim Dal dimana saya dikehendaki semak status pemilik geran tang dan dokumen jual beli diantara pemaju dengan pembeli untuk dihantarkan kepada majlis perbandaran kota bharu.
pergi ke S.U.K untuk membuat cabutan bagi mendapatkan geran tanah yang tiada dalam simpanan syarikat. bayaran cabutan untuk satu geran tanah adalah rm30.pertama kali memasuki S.U.K.

sekian

profhalim said...

OK,rajin rajin lah menulis

mustaqim said...

11/06/09

09/06-11/06 saya diberi tugas untuk membuat satu kertas kerja tentang permohonan kuota sebanyak 30% untuk bukan melatu anak kelantan dan bukan anak kelantan bagi cadangan menyiapkan dan membina projek pembangunan di bandar pasir puteh yang melibatkan sejumlah 64 lot kediamam.

1. 20 unit bangunan kedai pejabat 2 tingkat jenis 'A' ( 20'x80' )PT582-PT601
2. 18 unit bangunan kedai pejabat 2 tingkat jenis 'B; ( 22'x80' )PT602-PT919
3. 12 uint bangunan kedai pejabat 2 tingkat jenis 'C' ( 22x70')PT634-PT645
4. 14 unit rumah teres 2 tingkat PT620-PT633

senaraikan pembeli,penjual dan harga bagi bangunan yang telah di beli.
serta membuat analisis swat tentang tapak projek yang dibangunkan.

sekian....

mustaqim said...

15/06/09
Pada sebelah pagi diberi tugas fotocopy geran tanah.

Selepas waktu rehat diminta mencari fail taman sri sentoda selising 6/7 dibilik simpanan fail.
Selepas itu membuat satu deraf surat kiriman rasmi yng ditujukan kepas MPKBBRI yang berkaitan dengan cukai Bandar di taman sri sentosa kemunin,mukim tebing tinggi.

Contoh surat:
Ruj Kami: SJDSB/MPKBBRI/Cukai Bandar/M Tebing Tinggi/06/09(1)


Tarikh:

Jabatan Penilaian Dan Pengurusan Harta
Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam
Jalan Hospital
15000 Kota Bharu
Kelantan Darul Naim.
(U/p: Tuan Haji Che Abd. Aziz Bin Abd. Rashid )

Tuan.

PERTUKARAN HAK MILIK CUKAI BANDAR

Adalah kami dengan hormatnya merujuk kepada perkara yang tersebut di atas.
Dimaklumkan bahawa pemilik asal tanah iaitu En. Razali Bin Daud tidak lagi bertanggungjawab dalam proses pembayaran Cukai Bandar bagi Lot …………………….di perumahan Taman Sri Sentosa yang terletak di Mukim Dal, Jalan Kubang Kerian, Kota Bharu.
Hal ini adalah kerana perumahan di Taman Sri Sentosa Kemunin Mukim Tebing Tinggi telah dijual dan diserah milik kepada pemilik yang berkaitan.
Bersama-sama ini dilampirkan satu salinan geran tanah dan dokumen yang berkaitan untuk rujukan pihak tuan selanjutnya.
Diharapkan pihak tuan dapat mengemaskini pemilik baru bagi tanah-tanah yang dinyatakan tersebut.
Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan amatlah dihargai.
Sekian.

Yang benar,


NORDIN BIN DAUD
Pengarah Eksekutif

mustaqim said...

16/06/09

Diarahkan pergi ke Bandar Pasir Puteh bersama marketing department untuk tujuan meninjau keadaan persekitaran dan kemudahan-kemudahan infrastuktur yang terdapat disana. Mengambil gambar kemudahan infrastuktur seperti sekola, hospital dan lain-lain lagi untuk tujuan sebagai penyokong kepada projek yang dalam proses pembinaan disitu.

Selepas itu bersama staf pemasaran membuat pemasaran jualan keatas projek yang dilaksanakan di Bandar itu di bank CIMB

mustaqim said...

17/06/09

Diberi tanggungjawab fotocopy:

1. Surat kelulusan pembiayaan perumahan penbendaharaan secara islam( SPPPI ) mengikut prinsip syariah al bai’ baitaman’ajil.

2. Suarat tempahan belian taman sri sentosa Pulai Chondong, Machang, Kelantan oleh
I. Mazlan Bin Omar@ Ahmad
II. Mohd.Razali Bin Zakaria
III. Mat Atar Bin Soh
IV. Mohd.Norizan Bin Abdullah
V. Rashidah Bt. Md Nor
VI. Hamidah Bt. Mahmod
VII. Roslinawati Bt. Sudin
VIII. Mohd.Ridzuan Bin Mohd. Zain
IX. Mohd. Syamawei Bin Mat Jusuh
X. Nuryna Bt. Mat Yaman
XI. Mohammed Zamri Bin Shamsudeeen

3. Cadangan projek usahasama( JV ) diantara sentosa jaya development sdn.bhd. dengan majlis daerah pasir puteh untuk menguunakan tanah kerajaan di jalan che yam,jalan naro, jalan klinik dan jalan besar pasir puteh.

4. Perjanjian jual beli ( SNP ) diantara
I. Razali Daud dan Mohd. Risan Bin Mat Rusdi Dan Harum Jaya Agaroli (M) Sdn.Bhd.( Taman Sri Sentosa Pulai Chondong).
II. Razali Bin Daud dan Marina Bt. Mohamad dan Harum Jaya Agaroil (M) Sdn,Bhd.

mustaqim said...

18/06/09

Hari ini diberi tugasan fotocopy beberapa dokumen. Antaranya adalah:

1. Penyata penserahan iaitu tentang kaveat persendirian atas tanah pengecualian diman dokumen dosertakan 1 borang 19B, 1 hakmilik keluaran, 1 surat akaun berkanun untuk pejabat tanah dan galian daerah machang.

2. Notis penyata pelaksanaan perjanjian bertarikh 19/09/05, perjanjian tambahan bertarikh 26/09/05 dan serah kuasa wakil bertarikh 20/12/05 di antara Razali Daud dab Harun Jaya Agaroil (m) sdn.bhd.

3. Notis tuntutan kemajuan usahasama (JV) projek taman sri sentosa pulai chondong bagi lot-lot En. Razali Daud.

4. Surat pembatalan surat kuasa wakil bertarikh 26/12/05.

mustaqim said...

21/06

Pada sebelah pagi penyelia menyuruh fotostet surat dari majlis daerah pasir puteh berkaitan dengan cadangan membina dan menyiapkan projek perimahan di kawasan itu.
Selepas itu saya disuruh membaiki balik proposal perumahan dimana kuota 30% diperlukan untuk menjual projek perumahan di pasir puteh.

22/06

Pada hari itu, tiada kerja dilakukan hanya menolong staf lain fotostet dokumen-dokumen yang diperlukan sahaja. Hari yang memboringkan….

23/06

Fotostet minind scheme report dari interbumi mining sdn.bhd sebanyak 2 salinan. Dokumen ini berkaitan hal kajian persekitaran yang dibuat untuk projek di pasir mas.
Selepas itu fotostet site plan/ lacation plan dan layout plan dari TNB
Kemudian diberi tugas pergi ke AMAN RAZAK menyerahkan dokumen Dato’ Razali
Selepas itu pergi fotostet plan proposal mining scheme yang berukuran A1 sebanyak 2 salinan.


24/06

Pada hari itu, jabatan perakuanan meminta tolong mengangkat dokumen tentang akaun untuk diserahkan kepada juru audit berlesen untuk disemak akuan.
Selepas itu, jabatan perakaunan meminta memasukan data tentang alamat dan no.phone bagi pembeli rumah di taman sri sentosa bkit bidang kerana ingin diserahkan kepada syariakat perumahan Negara.

25/06

Diberi tugas fotostet SNP.
Pergi SEM WAH DEV. Mengambil dokumen
Faxs:1) ke jurukur maju( membuat lakaran semula) projek lot asal,504 mukim pek, daerah panyit machang
2) ke rehda headquarter.

mustaqim said...

28/06

• Pada sebelah pagi penyelia menyuruh saya pergi ke jurukur maju untuk mendapatkan plan bagi projek pembangunan( rumah kedai ) di mukim panchor
• Sebelum rehat, staf dari admin department menyuruh pergi ke syarikat seng heng untuk membuat pembayaran bagi bil pembelian bahan binaan.
• Fotostet ukuran keliling dan as built bagi lot 5706-5714 ( lot lama 5297 ), mukim panchor, daerah kemumim, jajahan kota bharu beserta dengan layout plan.

mustaqim said...

29/06
• Fotostet
1). Surat dari bahagian pinjaman perumahan perbendaharaan Malaysia kepada sentosa jata development bagi bayaran pertama-80%.
2). Bilangan pembayaran bagi bahan binaan.
3). Penyata akaun pelanggan dari rbs indah enterprise.
4). Surat arahan untuk bayaran gaji pekerja untuk memohon pembayaran gaji pekerja melalui cimb bank berhad melalui akaun cimb sentosa jaya development sdn.bhd.
• Pergi ke juruukur maju untuk menhantar latout plan untuk dibuat ukuran semula.

mustaqim said...

30/06
• Penyusun sujil kelayakan menduduki/ menggunkan rumah/ bangunan yang bertarikh 06/04/09-mukim selising, daerah bukit jawa, pasir puteh,Kelantan ( pt 2251-2428)
• Tolong staf lain fotostet
• Kemaskini data tentang spesifikasi umum bagi cadagan membina dan menyiapkan 5 unit bangunan kedai pejabat 3 tingkat di atas lot 61 seksyen 3, kota bharu,Kelantan.

mustaqim said...

01/07
• Kemaskini data tentang spesifikasi umum ( bahan- bahan binaan yang digunakan ) bagi cadagan membina dan menyiapkan 10 unit bangunan kedai pejabat dan kediaman 3 tingkat di atas lot petak 1-10, pecah sempadan lot 145 &146, seksyen 4, kota bharu, Kelantan.
• Mencari sijil kelayakan menduduki/ menggunkan rumah/ bangunan yang bertarikh 06/04/09-mukim selising, daerah bukit jawa, pasir puteh,Kelantan ( pt 2251-2428) yang tiada sijil itu

Fotostet

1). Agreement between state government of negeri Kelantan ( the state goiverment) and petraz development sdn.bhd( the developer ) yang bertarikh 16/04/08


02/07
Fotostet
1). Bil- bil pembinaan, bil eletrik, biul air

mustaqim said...

05/07

Pada sebelah pagi saya menolong mengangkat kota-kotak kertas A4 yang baru dibeli dan disimpan dalam stor pejabat( 4buah kotak)
Selepas itu sraf menyuruh saya pergi ke UJ Paper untuk membeli kelengkapan pejabat iaitu seperti pen, bunding tape dan stap

Sebelah petang pula, penyelia menuruh saya fotocopu geran tanah mukin chetok, daerah pasir mas dan surat wakil kuasa diantara nasruddin mat yusof( pemberi kuasa) dengan nordin daud ( penerima kuasa)

mustaqim said...

06/07

Pada sebelah pagi admin deparment meminta saya menghantar dokumen ke seng wah development.
Sesudah sampai di organisasi, jabatan teknikal meminta untuk ikut sama pergi ke tapak projek yang akan dilaksanakan untuk membuat pengukuran keluasan tapak projek itu.
Selepas lunch saya diberi tunjuk ajar bagaimana cara untuk memasukan dan mengemaskini data iaitu voucher payment dengan mengunakan softwere UBS accounting system

mustaqim said...

07/07
Diawal pagi masuk organisasi, saya disuruk untuk fotocopu beberapa bil-bil perbelanjaan syarikat seperti bil elektik, bil pembelian bahan-bahan untuk projek pembinaan untuk simpanan syarikat.
Selepas itu, accounting deparment meminta saya memasukan voucher bank dengan menggunakan UBS accounting system.
Selepas rehat saya disuruh pergi ke menghantar paln ke saari jamaluddin arcitec

08/07
Fotocopy satu set report and valuation for shoplot di mukim selising, pasir puteh.
Kickin payment voucher menggunakan ubs accounting system

09/07

Fotocopy bil-bil perbelanjaan
Rangka satu surat baki beza pinjaman perumahan dengan sentosa jaya development
Pergi ke jurukur maju untuk mengambil plan

mustaqim said...

12/07
Pada sebelah pagi saya menjalankan tugasan dengan membuat beberapa salinan bagi bil-bil pembelanjaan pembangunan bagi projek yang dalam pembinaan.
Selepas itu, jabatran pemasaran meminta untuk merangka satu surat baki beza pinjaman dengan sentosa jaya dev. Bagi tujuan memudahkan urusan pembayaran dan semakan untuk jualan

13/07
Seperti biasa, pada sebelah pagi saya menolong staf-staf disini untuk membuat beberapa salinan plan-plan pembangunan.
Selepas rehat, saya dengan penyelia pergi ke tapak projek di kelohor untuk memantau keadaan tapak ( sudah dibersihkan @ belum ).

14/07
CUTI PERISTIWA BAGI NEGERI KELANTAN ( HARI MENGUNDI DI MANIK URAI )

15/07
Masuk ke organisasi seperti biasa dan selepas itu, penyelia meminta saya untuk pergi menghantar surat ke juru ukur maju bertujuan meminta membuat ukuran keliling bagi cadangan membina dan menyiapkan 4 unit rumah bangle setingkat diatas lot pt 2855 & pt2858, mukim selising, pasir puteh.
Selepas itu, saya menolong fotocopy beberapa surat seperti saliana perakuan pemaju perumahan ( borang 7f ) bagi sesi jun 2009.
Selepas itu, director meminta untuk menolong dia mengemas bilik untuk dijadikan runag pejabat yang baru.
Sebelum pulang, jabatan perakuanan meminta untuk menolong dia key in beberapa akaun pembelanjan dengan mengunakan ubs accounting system

mustaqim said...

19/07
Pada pukul 9.00am saya dengan staf pemasaran pergi ke perpustakaan sri intan untuk membeli peralatan untuk membuat iklan.
Selepas itu menolong membuat broser untuk pameran jaulan yang akan diadakan.
20/07
Pada sebelah pagi staf perakuanan memninta menbuat key in paymaent voucher untuk bank dan cash.
Selepas itu, menolong staf pemasaran membuat beberapa kerja untuk tujuan pameran seperti menampal poster, buat banner dlln.
Sesudah itu, penyelia meminta fotocopy salian geran tanah di mukim pek,machang.

21/07
Dimulakan dengan key in payment voucher( bank).
Dan selepas itu, membuat cover untuk fail senarai harga jualan bagi projek pembungunan.
Fotocopy SNP bertarikh 06/05/09 bagi jual beli diantara e;sha blodeder prima sdn.bhd dan syamsul bin yahya dan lynna bt abu bakar .
Selepas itu pergi ke twinster untuk mengambil document.
Selepas itu pula membuat page untuk senarai harga bagi penjualan perumahan.

22/07
Sebelah pagi sya diminta untuk membuat salian iklan perumahan sebanyak 200 copy dan lakaran untuk cadangan pembangunanyang mengandungi 10 unit kedai pejabat 3 tingkat diatas petak 1-10 lot asal pt 145 seksen 4,KB.
Selepas itu, staf pemasaran meminta dia untuk membuat iklan bagi persiapan untuk join sama dalam exspo hari peladang,peternak dan nelayan peringkat negeri Kelantan.
Selepas siap, saya dan staf itu pergi ke tapak exspo untuk membuat persiapan bagi pameran itu.

23/07
Pada hari khamis, saya menghadirkan diri sepanjang hari ke exspo hari peladang,peternak dan nelayan bagi menjag dan membuat pameran jualan perumahan.

mustaqin said...

26/07
Pada sebelah pagi menolonh key in payment voucher dan fotocopy beberapa bil-bil pembelanjaan.
Selepas itu pergi ke tapak pameran untuk menjaga booth dan selepas itu pergi ke selising berjumper denfgan customer.

27/07
Memulakan tugas dengan key in beberapa payment voucher untuk cash.
Selepas itu pergi membeli kelengkpana office di uj paper
Sesudah itu,menolong staf-staf fotocopy beberapa surat rasmi.

28/07
Menolong marketing staf membuat 50 salinan broser jualan perumahan dan fotocopy dokumen untuk processing department.

29/07
Sebelah pagi membuat salinan bil-bil pembelanjaan.
Selepas itu menolong account department untuk key in payment voucher untuk cash.
Sebelum pulang, membuat/siapkan report untuk dihantar pada akhir bulan 7.

30/07
Meneruskan membuat report untuk disubmit hujung bulan 7.
Selepoas itu,pergi ke uj paper untuk membeli ink printer.

02/08
Pada sebelah pagi, menolong fotocopy bil-bil pembelanjaan sjdsb dan snp.
Selepas itu, menolong admin stf untuk membuat/merangka profil sjdsb.
Sesudah itu, menolong key in beberapa payment voucher.

03/08
Memulakan tugas dengan pergo mengambil plan di arch design dan fotocopy snp sebnayak 2 salinan.
Selepas itu, key in payment voucher dan menolong staf lain membuat kerja.
Selepas itu pergi kr lsb media untuk membuat blueprint plan.

04/08
Pada sebelah pagi key in payment voucher untuk bank bulan 8.
Selepas itu,fotocopy beberapa surat rasmi dan menolong staf-staf lain membuat kerja

05/08
Menolong account deparmennt key in payment voucher pada sebelah pagi
Selepas itu menolong processing department membuat beberapa salainan dokumen.

06/08
Fotocopy bil-bil pembelanjaan sjdsb dan selepas itu pergi ke cimb bank untuk bank in duit kwsp.
Sesudah itu ke kwsp.

mustaqim said...

09/08

pada sebelah pagi fotocopy bebrapa dokumen perakuanan.
selepas itu key in payment voucher untuk sales dan bank.
selepas itu pergi ke kumpulan perunding mengambil sijil nilai pekerja dan ke cimb mengantar dokumen dari jabatan perakuanan.

10/08

hari ini menolong marketing departmen membuat kerja.
da fotocopy beberapa dokumen

11/08
sebelah pagi key in payment voucher untuk cash.
selepas itu mengantar dokumen ke twinstar managment.
dan ke cidb untuk mengantar dokumen dan ke bsn bank in duit.
sebelum pulang fotocopy beberapa snp.

12/08
seperti biasa pada sebelah pagi key in payment voucher bagi bank.
selepas itu, ke bank cimb bersama staf perakuanan.
sebelum pulang fotocopy beberapa dokumen dari jabatan perajuanan dan paln-plan projek di selising.

13/08
pada sebelah pagi key in payment voucher untuk cash dan general.
selepas itu ke jupen membeli ppeta jajahan gua musang untuk admin staff dan selepas itu fotocopy beberapa broser iklan untuk jabatan poemasaran.

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..

mustaqim said...

16/08
Hari in hanya key in payment voucher dan fotocopy bil-bil dan dokumen pentadbiran

17/08
Pada pagi fotocopy dokumen, ke seng wah development untuk mengnatar dokumen pejabat.dan berjumpa dengan penyelia lawatan.

18/08
Sepeti biasa key in payment voucher untuk jabatan perakaunan.
Ke mpkb untuk mendapatkan layout plan milik syarikat untuk tujuan selanjutnya.

19/08
Hari ini key in sales dan cash dan fotocopy borang-borang admin.
20/08
Sepanjang hari hanya key in payment voucher sahaja.

23/08
Pada pagi ke yee coopier untuk beli peralatan pejabat.
Sesudah itu buat salinan sebanyak 35 salinan profil untuk di binding

24/08
Tiada kerja untuk dibaut sekadar membantu staff perakuanan key in payment voucher
25-27/08
Cuti sakit(accident)

30/08
Key in payment voucher sahaja..

31/08
Cuti hari kemerdekaan.

01/09-03/09
Hanya key in payment voucher sahaja..

06/09 key in payment voucher dan membantu staff admin membuat kerja pejabat

07/09
Cuti nuzul al-quran

08/09
Key in payment voucher..
Isi borang upp1 utnuk dihantar ke cibd
Fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran..

09/09
Key in payment voucher..
Ke era management untuk mengambil dokumen syarikat

10/09
Sepanjang hari key in payment voucher sahaja.

13/09*
Key in payment voucher untuk cash/bank/petty cash
Dan fotocopy broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.

14/09
Tolong admin membuat kerja seperti anata plan ke site, fotocopy broser jualan dan key in beberapa paymrnt voucher

15/09
Rangka satu broser jualan perumahan untuk jabatan pemasaran.
Ke perpustakan sri intan untuk membeli peralatan pejabat.

16/09
Key in payment voucher untuk cash/sale..
Ke tsit di tawang mengantar bahan binaan
Ke cidb untuk mengantar dokumen penyelia.

17/09
Hanya menolong perkara-perkara yang diminta oleh admin staff sahaja.

20-22/09
Cuti hari raya aidilfitri.

23/09
Key in payment voucher sahaja.

24/09
Failing document

27/09
Key in payment voucher untuk petty cash dan bank dan mengajat pelajar praktukum lain menggunakan ubs sistem.

28/09
Mengatar paln ke juruukur maju untuk tindakan selanjutnya
Ke celcom untuk membayar bil telefon pangarah urusan.

29/09
Ke kedai fotocopy untuk membuat blue print plan..

30/09
Siapkan buku log dan borang-borang yang berkaitan dengan report
Dan menulis laporan harian dalan blog..