CATATKAN MESEJ DI SINI

Monday, May 25, 2009

TAN JANNY


Sila gunakan ruangan ini untuk melaporkan apa sahaja aktiviti praktikum anda termasuk soal-jawab dengan saya. Setiap kali anda melawati blog ini,sila buat catatan yang mungkin berguna sebagai catatan Buku Log nanti. Penilaian praktikum juga termasuk sejauhmanakah anda memberi laporan kepada saya dalam laman blog ini. Anda disyorkan menulis sebanyak mungkin catatan dan tiada halangan sekiranya anda menulis di sini setiap hari. Contohnya pengalaman melapor diri di hari pertama praktikum .Jika anda mempunyai gambar semasa praktikum, sila emailkan kepada saya untuk dikongsi bersama dengan rakan yang lain.Sila buat catatan dengan click 'comments'.

91 comments:

Anonymous said...

selamat sejahtera prof, saya ingin tanya corak laporan perlu mengikut uil atau corak prof? dan satu lagi di bawah tema yang prof bagi itu perlu ada satu tajuk lain yang berkaitan dengan tema ataupun tema itu adalah tajuk yang prof pilih?

Anonymous said...

Salam Sejahtera. Dengan sukacita saya telah diagihkan ke bahagian admin dalam syarikat. Pada hari ini, saya telah mempelajari cara-cara memasukkan data-data ke dalam computer. kemudiannya compute data dan print keluar semua data-data tersebut

Anonymous said...

Salam sejahtera, hari ini saya menyambung balik tugas yang diarahkan oleh senior. saya juga mempelajari system wimp (sejenis software yang digunakan untuk memasukan butiran-butiran ke dalam komputer.)Hari ini saya juga telah mempelajari cara untuk faks dokumen. Pada masa yang sama saya juga mengumpul maklumat untuk laporan pratikum bulan Jun.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya telah disuruh oleh penyelia kita untuk mempelajari cara membuat bill(mementukan charge yang dikenakan semasa proses menilai kos rumah apabila dilelong oleh bank atau menilai rumah bagi dijadikan sebagai cagaran untuk menmbuat pinjaman bank). sistem ini digunapakai dengan menggunakan microsoft excel.

Anonymous said...

salam sejahtera. hari ini saya telah meneruskan kerja saya dalam pembuatan bill. hari ini saya juga telah mempelajari cara menggunakan mesin fotostep.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya seperti biasa melakukan kerja membuat bill dan fotostep dokumen-dokumen supaya ditandatangan oleh boss dan jurunilai syarikat kita.

profhalim said...

Ok teruskan menulis dengan lebih lebih details sikit

Anonymous said...

salam sejahtera prof. sangat gembira mendapat balas drp prof. saya disuruh oleh boss di syarikat untuk membuat bill selama seminggu utk mengganti staf yang mengambil cuti selama seminggu. oleh itu kebelakangan ini saya tertumpu sepenuhnya dalam membuat bill. oleh itu, hari ini saya masih membantu syarikat membuat bill. maksud membuat bil adalah kos yang dikenakan oleh syarikat kita selepas jurunilai menilai value sesuatu aset. kos tersebut amatlah bergantung kepada harga sesuatu aset. bagi rumah yang dibawah RM120,000 kos perkhidmatan biasanya adalah RM400++ utk yang lebih adalah RM460++. bagi kes lelong berlainan pula, kena merujuk sama ada dibayar bank atau pelanggan. kalau bank bayar kosnya adalah berbeza (biasa lebih rendah kerana bank ada hadkan kos tersebut). kos itu termasuk tax kerajaan, strata charge (mengikut negeri kerana harga tidak sama)kadangkala pelanggan minta diskaun maka kena kira satu kali mengikut peratusan. selepas habis membuat pengiraan maka saya akan membuat bill pembayaran dan menghantar acknowledge letter kepada pelanggan sama ada bank, penguam ataupun pelanggan. kemudian bagi pegawai dan boss tandatangan dan report valuer dan bill pembayaran akan dikirim kepada bank, pelanggan dan penguam.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melaksanakan kerja saya (membuat bill. hari ini merupakan hari terakhir saya membuat bill kerana besok staf yang bertanggungjawab membuat bill itu akan pulang. mulai besok saya akan terus melakukan kerja memasukan data fail ke dalam computer dengan penggunaan program vims.

Anonymous said...

salam sejahtera prof,hari ini saya diberitahui agar membuat bill lagi satu hari kerana staf yang mengambil cuti itu belum pulang lagi. setahu saya beliau akan pulang pada besok hari. jadi, hari ini saya masih bertanggungjawab dalam membuat bill.saya melakukan kerja membuat bil sehingga 5:30pm.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya masih bertanggungjawab membuat bill kerana staf yang mengambil cuti seminggu itu mengambil cuti sakit.
hari ini selepas pukul 3.30pm saya telah selesai semua bill yang perlu dikira.oleh itu saya merayu kak zan (staf yang bertanggungjawab melukis pelan)mengajar saya melukis pelan. saya belajar sehingga 5.30.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa bertugas dalam membuat bill kerana staf yang berkenaan tidak datang bekerja. hari ini saya seperti biasa melakukan kerja seperti mengira bill, mengeluar acknowledge letter kepada pelanggan dan bank, fotostep dukumen, mencatat maklumat dalam buku catatan syarikat, menyusun dokumen kepada semua jurunilai dalam syarikat mengikut arahan para jurunilai.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa bertugas membuat bill kerana stuf berkenaan masih tidak balik berkerja. hari ini bill yang perl dikeluarkan adalah lebih kurang berbanding dengan minggu lepas. kini saya sudah lebih mahir dalam proses pengiraan bill.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini staf berkenaan telah balik untuk bekerja. oleh sebab itu saya pun kembali untuk bidang kerja asal saya iaitu memasuki fail-fail ke dalam komputer. namun begitu, komputer dalam syarikat telah rosak. keadaan ini menyebabkan saya tidak dapat melakukan kerja saya pada hari ini. oleh sebab ini, saya telah pergi ke departmen lain untuk belajar melukis floor plan dengan microsoft visual. hari ini saya juga menolong staf lain (cik warni mencari fail-fail yang berhutang dengan syarikat kita dalam stor room. sekian saja saya melakukan kerja pada hari ini.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya disurah oleh ketua admin (kak liza) mengosongkan tempat yang asalnya yang digunakan untuk meletak fail-fail yang tidak diambil balik oleh pelanggan. selepas mencari fail-fail berkenaan, saya disuruh untuk membuat satu salinan copy untuk diserahkan kepada rakan sejawat saya. selepas mendapat kesemua ini saya disuruh untuk mengeluarkan segala fail -fail untuk mengeluarkan kertas-kertas dalam laporan penilaian untuk dijadikan "kertas recycle". selepas itu saya menolong salah seorang jurunilai menaip nama dan alamat pelanggan untuk ditampal dalam sampul surat . sekian sahaja kerja saya pada hari ini.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya diagihkan dengan bidang tugas sebagai CSO. Bidang tugas ini merangkumi kerja-kerja seperti menjawab panggilan telefon, menghantar faks kepada pelanggan yang kebanyakkannya terdiri daripada pihak bank dan firma guaman. Selain itu, saya juga bertanggungjawab untuk mendaftarkan kes-kes baru dengan membuka fail-fail baru atas arahan pegawai penilai. Setelah fail di buka saya perlu merekodkan data-data yang berkaitan seperti nama dan alamat pelanggan, maklumat harta tanah, bank yang terlibat, bayaran yang dijelaskan dan nama pegawai yang akan mengendalikan kes tersebut ke dalam sistem VIMS dan buku indeks.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini merupakan hari ke 2 saya menjalankan tugas cso. tugas ini bagi saya adalah amat tertekan kerana kebanyakan panggilan yang dibuat adalah tanya mengenai urusan hal tanah. manakala saya pula masih mentah dalam bidang ini, menyebabkan rakan sejawat saya perlu membantu saya. saya berasa amat sedih dan malu kerana asyik ganggu mereka. walaupun mereka tidak apa-apa. namun begitu, saya akan belajar dengan bersungguh-sungguh.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya terus melakukan kerja saya sebagai cso walaupun rasa tertekan. hari ini ketua admin (kakak liza)telah menyuruh saya menolongnya mengira jumlah kes dari tahun lepas iaitu dari 1 januari sehingga mei 2009. beliau menyuruh saya membantu beliau mengira jumlah kes dengan mengkategorikan kesemua kes dalam kes lelong, kes kewangan iaitu jual-beli, kes urusan tanah dan peningkatan laporan penilaian. sepanjang hari saya melakukan kerja ini sehingga nak muntah darah. hal ini kerana maklumatnya tidak lengkap dan saya pula didesak untuk menyiapkannya sebelum pukul 5.00pm. saya berasa tidak gembira kerana selama 3 minggu ini saya mendapati pekerja di syarikat ini sering mengambil kesempatan dari saya. mereka suka menyuruh saya menolong mereka melakukan kerja mereka sedangkan saya ada kerja sendiri yang hendak disiapkan. tiada pilihan, saya terpaksa melakukan kerja mereka untuk tempoh 4 bulan ini. oleh itu saya sering ingatkan sendiri saya mesti "bersabar".

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini sebaik sahaja saya tiba syarikat saya terus menyambung kerja kira kes. Hal ini kerana semalam saya tidak sempat untuk menyiapkan kerja mengira yang dipanggil oleh ketua admin iaitu kak niza. Selepas menyiapkannya saya seperti biasa melakukan kerja sebagai cso dalam syarikat. Hari ini saya melakukan kerja saya seperti menjawab panggilan telephone, mendaftar kes-kes baru dalam buku indeks, mendaftar kes-kes baru dalam computer melalui program VIMS, mencatat maklumat surat dalam “incoming mail book”

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini sebaik sahaja saya tiba syarikat saya terus menyambung kerja kira kes. Hal ini kerana semalam saya tidak sempat untuk menyiapkan kerja mengira yang dipanggil oleh ketua admin iaitu kak niza. Selepas menyiapkannya saya seperti biasa melakukan kerja sebagai cso dalam syarikat. Hari ini saya melakukan kerja saya seperti menjawab panggilan telephone, mendaftar kes-kes baru dalam buku indeks, mendaftar kes-kes baru dalam computer melalui program VIMS, mencatat maklumat surat dalam “incoming mail book”

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja saya di bahagian cso. Hari ini kerja sangat banyak kerana hari ini terdapat banyak kes baru yang perlu dibuka fail. Tambahan pula dengan surat yang banyak menyebabkan hari ini banyak kerja perlu disiapkan.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya masih bertugas di bahagian cso. Kes-kes yang baru masih banyak berbanding dengan minggu lepas. Dijangkan pada minggu depan kes baru akan lebih banyak lagi. Sekarang saya sudah mahir dalam bidang tugas saya. Dengan kata bos saya akan bertugas di bahagian ini selama 2 minggu. Selepas dua minggu ini saya akan ke bahagian lain untuk mempelajari ilmu lain

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja dalam bahagian cso dalam syarikat. Hari ini kes-kes yang dilaporkan adalah lebih kurang berbanding dengan beberapa hari yang lepas. Hari ini saya seperti biasa melakukan kerja manjawab panggilan telefon, membuka fail baru, mencatat incoming mail, menolong manfaks dokumen kepada cawangan JB Jurunilai lain, membantu mengirimkan bungkusan-bungkusan (laporan penilaian ) kepada pelanggan melalui “Nationalwide Express”

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya masih melakukan kerja cso di syarikat . hari ini terdapat banyak fail baru yang perlu dibuka. Oleh itu, saya akan sangat sibuk pada minggu ini.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya seperti biasa melakukan kerja cso, hari ini rakan sejawat yang guide saya telah meletak jawatan. Ini secara langsung telah menyebabkan saya perlu mengambil alih tugasnya. Oleh hal ini saya berkemungkinan akan terus bekerja dalam bahagian ini sehingga tamat tempoph pratikum.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya seperti biasa melakukan kerja cso, hari ini rakan sejawat yang guide saya telah meletak jawatan. Ini secara langsung telah menyebabkan saya perlu mengambil alih tugasnya. Oleh hal ini saya berkemungkinan akan terus bekerja dalam bahagian ini sehingga tamat tempoph pratikum.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa kerja manjawab panggilan telefon, membuka fail baru, mencatat incoming mail, menolong manfaks dokumen kepada cawangan JB Jurunilai lain, membantu mengirimkan bungkusan-bungkusan (laporan penilaian ) kepada pelanggan

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa menjalan tugas saya dalam membuka fail baru dalam buku indeks dan system perkomputeran, menjawab panggilan fail dari pelanggan, mencatat surat dalam incoming mail book, menghantar laporan penilaian kepada pelanggan, menfakskan geran tanah kepada cawangan JB Jurunilai yang lain

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. Hari ini saya seperti biasa melakukan kerja saya dalam bahagian cso. Hari ini seperti biasa saya menjawab panggilan telephone, menfakskan dokumen kepada cawangan JB Jurunilaian lain, memeriksaan status laporan penilaian apabila ditanya oleh panggilan pelanggan, courier laporan penilaian kepada pelanggan, mencatat surat dalam incoming mail book dan memdatar kes baru secara manual dan dalam computer.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja di bahagian cso. Hari ini saya seperti biasa melakukan kerja seperti menjawab panggilan telefon, membuka fail baru dalam sistem VIMS syarikat dan buku indeks, mencatat surat yang diterima dalam incoming mail book, courier laporan penilaian kepada pelnaggan dan sebagainya.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. Hari ini saya telah diatur oleh majikan dalam pembuatan laporan penilaian. Hari ini saya duduk disebelah Kak Hajah untuk melihat cara dan langkah-langkah yang perlu diikuti dalam proses penghasilan laporan penilaian. Mulai hari esok saya akan mengikuti kes-kes tertentu dalam projek laporan penilaian.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya masih belajar buat Laporan Penilaian daripada Kak Hajar. Hari ini saya tidak berpeluang untuk membuat laporan penilaian kerana salah seorang rakan sejawat komputernya telah rosak. Oleh hal ini rakan sejawat saya telah mengguna computer di tempat saya kerana beliau ada kes urgent. Jadi hari ini saya hanya menduduk di sebelah kak hajar untuk melihat cara untuk membuat sesuatu laporan penilaian

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya bertugas dalam bahagian pembuatan projek. Hari ini saya menolong kak hajah mengurus salah satu projek laporan penilaian. Selepas saya menyiapkan saya menyuruh kak hajah memeriksaan sebelum diserahkan kepada penilai untuk disemak. Walau bagaimanapun, masih terdapat banyak yang perlu saya mempelajari kerana dalam pembuatan laporan penilaian terdapat banyak langkah yang perlu diikuti.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membelajari teknik-teknik membuat laporan penilaian daripada kak hajar. Namun begitu, dua hari ini kes baru yang perlu disediakan laporan penilaian adalah terlalu banyak sehingga menyebabkan beliau tidak mampu mengajar saya buat masa ini. Hari ini saya hanya menolong Kak Hajar membuat pembetulan dalam laporan penilaian dan menaip comfirmation letter selepas setiap laporan penilaian disiapkan.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya seperti bertugas di bahagian pembuatan laporan penilaian. Hari ini saya seperti biasa bertanggungjawab dalam membuat pembetulan laporan penilaian dan membuat surat comfirmation letter. Saya rasa amat tertekan kerana saya banyak melakukan kesilapan dalam laporan penilaian. Saya amat berterimakasih kepada kak hajar (leader) kerana mengajar saya dengan penuh teliti.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya bertugas dalam bahagian pembuatan laporan penilaian. Hari ini seperti biasa saya bertanggungjawab dalam membuat pembetulan laporan penilaian, mengeluarkan surat “confirmation letter” dan menghantar maklumat syarikat kepada cawangan JB Jurunilaian lain melalui E-Mel. Sepanjang hari ini saya melakuklan kerja ini sahaja

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja saya dalam bahagian pembuatan laporan penilaian. Hari ini seperti biasa saya bertanggungjawab membuat pembetulan laporan penilaian dan mengeluarkan surat confirmation letter.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya bekerja dalam bahagian pembuatan report. Seperti biasa saya bertanggungjawab dalam pembetulan laporan penilaian dan pengeluaran surat ”comfirmation letter”. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sampai lepas kerja

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja di bahagian pemprosesan laporan penilaian. Hari ini seperti biasa saya melakukan kerja seperti membuat pembetulan laporan penilaian dan membuat surat comfirmation letter. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja di bahagian pemprosesan laporan penilaian. Hari ini seperti biasa saya melakukan kerja seperti membuat pembetulan laporan penilaian dan membuat surat comfirmation letter. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. Mulai hari ini saya tidak bertugas dalam bahagian pembuatan laporan penilaian lagi. Saya telah disuruh oleh bos untuk mencatat buku indeks (milik bos). Hari ini saya telah menolong rakan sejawat saya melipat fail dan memasukkan borang-borang penting dalam fail. Hal ini kerana terdapar banyak kes baru yang diterima dari maybank pada hari ini. Kesemua kes yang diterima pada hari ini adalah kes lelong.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya mula melakukan kerja yang disuruh oleh bos saya iaitu memasukkan semua data-data mengenai jenis property, alamat property, nilai pasaran, harga paksa jual dalam buku indeks peribadi bos. Tujuan penyalinan data-data berkenaan dalam buku indeks adalah untuk dijadikan bahan rujukan bos apabila beliau ingin memeriksa sesuatu kes mengikut nombor siri.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya seperti biasa menolong bos menyalin semua kes-kes tahun lepas masuk dalam buku indeks peribadi bos. Selain itu saya juga mengajar rakan sejawat yang baru diambil oleh bos minggu lalu membuka fail dengan mengunakan sistem VIMS. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sahaja.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya menyalin sebanyak 80 kes ke dalam buku indeks peribadi bos. Selain itu saya juga membantu rakan sejawat saya menghantar maklumat kepada pegawai jurunilai dengan e-mel. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sahaja.

Anonymous said...

http://www.myspace.com/Modules/PostTo/pages/?&c=%3cimg+style%3d%22visibility%3ahidden%3bwidth%3a0px%3bheight%3a0px%3b%22+border%3d0+width%3d0+height%3d0+src%3d%22http%3a%2f%2fcounters.gigya.com%2fwildfire%2fIMP%2fCXNID%3d2000002.0NXC%2fbT*xJmx*PTEyNDg*MjQzNzk*NTMmcHQ9MTI*ODQyNDM5MjAxNSZwPTM5MDEmZD1mbGFzaHRveXMmbj1teXNwYWNlJmc9MSZvPTg1NDI*MWYyNzFiNjQ4MzFiY2I4MWQwOTRjMDgwNWYz.gif%22+%2f%3e%3cstyle%3e%0d%0a.contactTable+a+%7b+width%3a+auto!important%3b+height%3a+auto!important%3b+%7d%0d%0a.pyte_cat%7bdisplay%3ablock%3bz-index%3a9%3bposition%3aabsolute%3bwidth%3a1200px%3bheight%3a800px%3btop%3a184px%3bleft%3a0px%3b%7dhtml%3anot(%5blang*%3d%22%22%5d)+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d+%40media+all+and+(-webkit-min-device-pixel-ratio%3a10000)%2cnot+all+and+(-webkit-min-device-pixel-ratio%3a0)%7b%0d%0a%09html%3afirst-child+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%09head%7ebody+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%09%3aroot+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%7d%0d%0ahtml%5bxmlns*%3d%22%22%5d+body%3alast-child+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7dbody%3alast-child%3anot(%3aroot%3aroot)+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%40media+all+and+(min-width%3a0px)%7bbody%3anot(%3aroot%3aroot).pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%7d%0d%0a%3c%2fstyle%3e%0d%0a%3cdiv+class%3d%22pyte_cat%22%3e%0d%0a%09%3cembed+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.pyzam.com%2ftoys%2fpets%2fButterflies.swf%22+flashvars%3d%22%22+width%3d%221200%22+height%3d%22800%22+wmode%3d%22transparent%22+%2f%3e%0d%0a%3c%2fdiv%3e%0d%0a%3cbr+%2f%3e%3ca+href%3d%22http%3a%2f%2fwww.freeflashtoys.com%2f%3ffull-page-pets%22%3e%3cimg+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.pyzam.com%2fapp_res%2fpagepets%2fbutterflies.gif%22+border%3d%220%22+alt%3d%22pYzam+Page+Pets%22+%2f%3e%3c%2fa%3e%0d%0a%3cdiv+style%3d%22position%3aabsolute%3btop%3a0%3bleft%3a0%3bz-index%3a9%22%3e%3ca+href%3d%22http%3a%2f%2fwww.freeflashtoys.com%2f%3ffull-page-pets%22%3e%3cimg+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.freeflashtoys.com%2fimages%2ffftcorner.gif%22+border%3d%220%22+alt%3d%22FreeFlashToys+Page+Pets%22%3e%3c%2fa%3e%3c%2fdiv%3e%0d%0a&t=My+Page+Pet&l=3

Anonymous said...

http://www.myspace.com/Modules/PostTo/pages/?&c=%3cimg+style%3d%22visibility%3ahidden%3bwidth%3a0px%3bheight%3a0px%3b%22+border%3d0+width%3d0+height%3d0+src%3d%22http%3a%2f%2fcounters.gigya.com%2fwildfire%2fIMP%2fCXNID%3d2000002.0NXC%2fbT*xJmx*PTEyNDg*MjQzNzk*NTMmcHQ9MTI*ODQyNDM5MjAxNSZwPTM5MDEmZD1mbGFzaHRveXMmbj1teXNwYWNlJmc9MSZvPTg1NDI*MWYyNzFiNjQ4MzFiY2I4MWQwOTRjMDgwNWYz.gif%22+%2f%3e%3cstyle%3e%0d%0a.contactTable+a+%7b+width%3a+auto!important%3b+height%3a+auto!important%3b+%7d%0d%0a.pyte_cat%7bdisplay%3ablock%3bz-index%3a9%3bposition%3aabsolute%3bwidth%3a1200px%3bheight%3a800px%3btop%3a184px%3bleft%3a0px%3b%7dhtml%3anot(%5blang*%3d%22%22%5d)+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d+%40media+all+and+(-webkit-min-device-pixel-ratio%3a10000)%2cnot+all+and+(-webkit-min-device-pixel-ratio%3a0)%7b%0d%0a%09html%3afirst-child+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%09head%7ebody+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%09%3aroot+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%7d%0d%0ahtml%5bxmlns*%3d%22%22%5d+body%3alast-child+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7dbody%3alast-child%3anot(%3aroot%3aroot)+.pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%0d%0a%40media+all+and+(min-width%3a0px)%7bbody%3anot(%3aroot%3aroot).pyte_cat%7bdisplay%3anone%3b%7d%7d%0d%0a%3c%2fstyle%3e%0d%0a%3cdiv+class%3d%22pyte_cat%22%3e%0d%0a%09%3cembed+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.pyzam.com%2ftoys%2fpets%2fButterflies.swf%22+flashvars%3d%22%22+width%3d%221200%22+height%3d%22800%22+wmode%3d%22transparent%22+%2f%3e%0d%0a%3c%2fdiv%3e%0d%0a%3cbr+%2f%3e%3ca+href%3d%22http%3a%2f%2fwww.freeflashtoys.com%2f%3ffull-page-pets%22%3e%3cimg+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.pyzam.com%2fapp_res%2fpagepets%2fbutterflies.gif%22+border%3d%220%22+alt%3d%22pYzam+Page+Pets%22+%2f%3e%3c%2fa%3e%0d%0a%3cdiv+style%3d%22position%3aabsolute%3btop%3a0%3bleft%3a0%3bz-index%3a9%22%3e%3ca+href%3d%22http%3a%2f%2fwww.freeflashtoys.com%2f%3ffull-page-pets%22%3e%3cimg+src%3d%22http%3a%2f%2fstuff.freeflashtoys.com%2fimages%2ffftcorner.gif%22+border%3d%220%22+alt%3d%22FreeFlashToys+Page+Pets%22%3e%3c%2fa%3e%3c%2fdiv%3e%0d%0a&t=My+Page+Pet&l=3

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya menggantikan tempat rakan sejawat saya kerana dia tidak mengambil cuti sakit.. oleh hal itu hari ini saya melakukan kerja di bahagian CSO. Kerja-kerja yang saya lakukan adalah seperti menjawab panggilan telefon, membuka fail baru dalam buku indeks dan dalam system VIMS, mencatat semua surat yang diterima pada hari ini dalam buku “incoming mail book” dan courier laporan penilaian .

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini saya menggantikan tempat rakan sejawat saya kerana dia tidak mengambil cuti sakit.. oleh hal itu hari ini saya melakukan kerja di bahagian CSO. Kerja-kerja yang saya lakukan adalah seperti menjawab panggilan telefon, membuka fail baru dalam buku indeks dan dalam system VIMS, mencatat semua surat yang diterima pada hari ini dalam buku “incoming mail book” dan courier laporan penilaian .

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. Hari ini rakan sejawat saya yang bertugas dalam bahagian CSO masih mengambil cuti sakit, oleh itu saya terpaksa mengambil alih kerja beliau. Seperti biasa saya menjalan tugas saya dengan menjawab panggilan telefon, mendaftar kes baru dalam buku indeks dan system VIMS, mencatat surat yang diterima pada hari dalam buku incoming mail book, fotostep dokumen dan faks dokumen. Pada masa yang sama saya juga menolong pegawai penilai courier laporan penilaian kepada pelanggan. Selepas menyiapkan semua kerja, saya terpaksa melakukan kerja saya yang dipanggil oloeh bos iaitu mencatat kes-kes lama tahun 2008 dalam buku indeks milikan bos sendiri.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof , hari ini seperti biasa saya membantu rakan sejawat saya melakukan kerja dalam bahagian CSO. Seperti biasa saya melakukan kerja membukia fail, mendaftar kes baru dalam buku indeks dan system VIMS, mencatat surat yang diterima pada hari ini dalam buku incoming mail book. Sekian saja kerja yang saya lakukan pada hari ini

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini rakan sejawat saya sudah dating, jadi hari ini saya akan melakukan kerja saya yang diberi oleh bos saya. Seperti biasa pada hari ini saya mencatat kes-kes tahun lepas dalam buku indeks peribadi bos. Selain itu, pada hari ini saya juga menolong rakan sejawat saya yang mengambil cuti sakit itu mencatat semua surat yang diterima dalam buku incoming mails book. Hal ini kerana rakan sejawat saya masih demam pada hari ini.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof. hari ini saya mengambil cuti kerana anak saya telah masuk wad akibat 3 hari deman panas.

Anonymous said...

Salam sejahtera prof, hari ini rakan sejawat saya cik Aini yang bertugas dalam bahagian pembuatan bill itu telah mengambil cuti sakit, oleh itu hari ini saya mengambil alih kerja cik Aini untik membuat bill. Sepanjang hari ini saya melakukan kerja membuat bill, fotostep dokumen, memasukkan data dan kes lama tahun lepas dalam buku indeks peribadi bos.

Anonymous said...

Pada 3/8/09 saya seperti biasa melakukan kerja saya (menyalin semua kes-kes lama dalam buku indeks peribadi bos. Dua hari lepas rakan sejawat saya mengambil cuti sakit telah menyebabkan saya terpaksa menggantikan tempat kerja mereka. keadaan ini telah menyebabkan kerja saya terbantut. oleh sebab ini hari ini saya terpaksa menyalin 120 kes dalam buku indeks untuk hari ini.

Anonymous said...

hari ini seperti biasa saya melakukan kerja iaitu menyalin sebanyak 120 kes dalam buku indeks peribadi bos. sepanjang hari ini saya melakukan kerja sahaja.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini rakan sejawat yang bertanggungjawab dalam bahagian pembuatan bill tidak hadir untuk kerja, oleh itu sepanjang hari ini saya bertugas dalam bahagian ini untuk membuat bill. hari ini terdapat banyak kes yang tertunggak akibat ketidak hadiran rakan sejawat saya. khabar angin dari kawan saya rakan sejawat yang bertugas dalam bahagian membuat bill mungkin berhenti akibat sebab-sebab tertentu.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini saya terus bekerja di bahagian membuat bill kerana rakan sejawat saya sudah berhenti kerja. oleh itu, mulai hari ini saya terpaksa melakukan kerja membuat bill.

Anonymous said...

salam sejahtera prof ,pada 7 Ogos 2009 saya seperti biasa melakukan kerja dalam bahagian membuat bill. kerja saya adalah seperti membuat bill, fatostep dokumen dan membahagikan semua dokumen dalam laporan penilaian dalam kategori masing-masing

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya masih bertanggungjaw3ab dalam bahagiam membuat bill. seperti biasa saya melakukan kerja seperti fotostep dokumen, membahaguikan semuab dokumen mengikut kategori masing-masing.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja membuat bill di bahagian membuat bill. hari ini semua staf admin telah bermesyurat untuk membahagikan tugas masing-masing selepas perletakan jawatan rakan sejawat saya iaitu (Aini) yang bertugas dalam bahagian membuat bill.oleh sebab terlalu banyak kerja yang tertunggak, oleh itu ketua admin telah mengagih kakitangan lain supaya menolong saya dalam fotostep dokumen, mengecop laporan penilaian dan melekat pelekat syarikat dalam laporan penilaian. saya pula hanya menumpu dalam membuat bill dan membahagikan semua dokumen dan hantar kepada pegawai penilai untuk check semula.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti melakukan kerja membuat bill di bahagian pembuatan bill. hari ini bill yang perlu dibuatadalah lebih kuranga berbanding dengan beberapa hari yang lepas. selepas menyiapkan semua kerja saya, saya mula membuat laporan pratikum saya untuk mengisi masa lapang saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa membuat bill di bahagian pembuatan bill. selepas semua bill habis dibuat saya fotostep dan membahagikan mereka kepada beberapa kategori iaitu ketegori salinan pelanggan, salinan simpanan fail dan salinan semakan. selepas habis kesemua kerja, saya menyalin masuk semua maklumat dalam bill ke dalam buku bill untuk membuat catatan.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya bertanggungjawab dalam membuat bill. Minggu ini terdapat sebanyak 30 kes baru dari maybank yang perlu dibuat bill. oleh itu sepanjang hari ini saya membuat bill sahaja.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya menjalankan tugas saya iaitu membuat bill di bahagian membuat bill. selepas semua bil telah habis dibuat, saya melekat stiker syarikat dan mengecopkan buku laporan penilaian dengan cop syarikat dan kemudiannya menyerah kesemua laporan penilaian kepada pegawai penilai. sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sahaja.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa membuat bil di bahagian bil. selepas semua bil telah habis dibuat, saya melekat stiker syarikat dan mengecopkan buku laporan penilaian dengan cop syarikat dan kemudiannya menyerah kesemua laporan penilaian kepada pegawai penilai. sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sahaja.

Anonymous said...

salam sejahtarav prof. hari ini seya seperti biasa melakukan kerja membuat bill di bahagian membuat bill. selepas semua bil telah habis dibuat, saya melekat stiker syarikat dan mengecopkan buku laporan penilaian dengan cop syarikat dan kemudiannya menyerah kesemua laporan penilaian kepada pegawai penilai. sepanjang hari ini saya melakukan kerja ini sahaja.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya masih bertugas dalam membuat bill. seperti biasa kerja saya untuk hari ini adalah seperti membuat bill, melekat stiker organisasi dalam laporan penilaian, fotostep dokumen, cop laporan penilaian dan hantar laporan penilaian kepada pegawai penilai untuk disemak.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya masih bertugas di bahagian membuat bill. mulai bulan ramadhan, waktu operasi syarikat bertukar dari 8.30am-4.30pm kerana tiada waktu rehat pada pukul 1.00pm -2.00pm

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya bertugas di bahagian pembuatan bill. seperti biasa saya melakukan kerja hari saya dari 8.30 sehingga 1.00pm. selepas rehat sampai 2.00pm saya terus menyambung balik kerja saya sehingga 4.30 pm.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti saya melakukan kerja membuat bill, melekat stiker, forostep dokumen, cop dokumen dan kemudiannya menghantar dokumen kepada pegawai penilai.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja iaitu membuat bill, melekat stiker, forostep dokumen, cop dokumen dan kemudiannya menghantar dokumen kepada pegawai penilai. setakat ini untuk hari ini.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya bertanngungjawab dalam membuat bill, melekat stiker, forostep dokumen, cop dokumen dan kemudiannya menghantar dokumen kepada pegawai penilai. setakat ini untuk hari ini.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti saya melakukan kerja membuat bill, melekat stiker, forostep dokumen, cop dokumen dan kemudiannya menghantar dokumen kepada pegawai penilai.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja membuat bill. selepas bill dibuat saya akan melekat stiker dan cop laporan penilaian berkenaan dan seterusnya menghantarnya kepada p[pgawai penilai.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja rutin di bahagian pembuatan bill.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja rutin saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya melakukan tugas rutin saya di bahagian pwmbuatan bill.

Anonymous said...

SALAM SEJAHTERA PROF! hari ini seperti biasa saya mejalankan tugas rutin saya di bahagian pembuatan bill.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja rutin di bahagian pembuatan bill

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membuat bill dan kerja rutin harian saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya melakukan tugas rutin saya di bahagian pwmbuatan bill

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini saya seperti biasa melakukan kerja rutin di bahagian pembuatan bill

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membuat bill dan kerja rutin harian saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. pada 17 sept 2009 saya seperti biasa melakukan tugas rutin saya di bahagian pwmbuatan bill

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya melakukan tugas rutin saya di bahagian pembuatan bill

Anonymous said...

salam sejahtera prof, selepas balik dari cuti raya, kerja dalam bahagian pembuatan bill menjadi semakin berat. hari ini terdapat banyak kes yang perlu disambung balik. Bulan ini untuk kes maybank sahaja sudak mencecah 93 kes. Jadi dijangkakan minggu depan kerja saya akan sangat berat.

Anonymous said...

salam sejahtera prof. hari ini seperti biasa saya melakukan tugas rutin saya di bahagian pembuatan bill hari ini bill yang perlu dibuat adalah banyak kerana semua pegawai penilai telah mula membuat inspection.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membuat bill dan kerja rutin harian saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membuat bill dan kerja rutin harian saya.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya melakukan kerja saya dalam bahagian pembuatan bill.

Anonymous said...

salam sejahtera prof, hari ini seperti biasa saya membuat bill dan kerja rutin harian saya.